ОГОЛОШЕНО КОНКУРС «ДІТИ, МЕДІА І МИР!»

Шановні колеги!

Стартує щорічний конкурс дитячої медіатворчості. У 2015 році його присвячено найбільш актуальній темі «Діти, медіа і мир!».

Конкурс проводиться насамперед для дітей, які вивчають медіаосвітні курси  (Медіакультура, Основи медіаграмотності та інші), що створює майданчик для реалізації творчих задумів. Учетверте до конкурсу запрошуються експериментальні заклади всеукраїнського експерименту з упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОНмолодьспорту №886 від 27 липня 2011 р.).

Досвід проведення конкурсу в минулому році показав, що дані, отримані з творів старшокласників, є надзвичайно важливими для повноти відображення ситуації в країні. У цьому році прийнято рішення розширити номінації конкурсу. Конкурсні роботи учні готують протягом травня і червня, надсилають до 30 червня конкурсній комісії, комісія аналізує надіслані твори і оголошує результати до серпневих нарад.  Нагородження переможців і вручення сертифікатів учасників конкурсу приурочується до свята першого дзвоника.

Кожен учасник конкурсу отримає сертифікат Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України про участь в спільному дослідженні. Переможці конкурсу отримують дипломи і подарунки, найкращі роботи публікуватимуться у виданнях Інституту.   

Конкурс складається з наступних номінацій:

1.     Фотоконкурс «Україна – це ми!».

2.     Конкурс творів-звітів про інтерв’ювання дітей молодшого віку «Телевізійні уподобання в родині».

3.     Конкурс творів-звітів про інтерв’ювання дітей молодшого віку «Діти і комп’ютерні ігри».

4.     Конкурс творів-звітів про інтерв’ювання дітей молодшого віку «Діти і соціальні мережі».

5.     Конкурс цифрованих малюнків, мотиваторів, картинок-колажів на героїко-патріотичну тему «Слава України».

І. Фотоконкурс «Україна – це ми!»

Головна мета – залучення дітей до медіатворчого процесу зі створення власного фотографічного медіаконтенту як посередника комунікації між автором і глядацькою аудиторією, що формує більш глибоке розуміння ролі медіазасобів у житті сучасної людини.

У фотоконкурсі оголошено три номінації:

1) фотокартинка,

2) фотосерія,

3) фотофільм (слайдшоу).

Творчі роботи, які найкраще розкриють тему, ілюструватимуть матеріал курсу «Медіакультура» – будуть використані для оформлення підручника та інших видань.

ІІ. Твір на тему «Телевізійні уподобання в родині»

Підготовка  твору-звіту про проведене старшокласником інтерв’ю із дитиною (дітьми) молодшого віку про те, якім телевізійним уподобанням надається пріоритет в родині  (дітьми і батьками) – надає можливість старшокласникам своїми словами висловити думки щодо ставлення до українських каналів, тематики медіаконтенту, до телебачення, яким воно є сьогодні і яким воно має бути. Найкращі твори буде представлено Національній раді України з питань телебачення та радіомовлення, керівництву телеканалів.

ІІІ. Твір на тему «Діти-геймери»

Підготовка твору-звіту про проведене старшокласником інтерв’ю із активними кіберкористувачами про те, яке місце займають комп’ютерні ігри в їхньому житті та ставлення батьків до цього захоплення, особливості взаємодії дитини з віртуальною реальністю через ігри. Ця номінація надає можливість учнівській молоді дослідити й усвідомити ресурси або ризики комп’ютерних ігор.

ІV. Твір на тему «Діти в соціальних мережах»

Підготовка твору-звіту про проведене старшокласником інтерв’ю із активними кіберкористувачами про те, яке місце займають соціальні мережі в їхньому житті та ставлення батьків до цього захоплення, особливості взаємодії дитини з іншими за допомогою мережі. Ця номінація надає можливість учнівській молоді дослідити й усвідомити ресурси або ризики спілкування он-лайн.

V. Конкурс візуальних медіатворів на героїко-патріотичну тему «Слава України».

Метою конкурсу є не тільки залучення дітей до художньої та комп’ютерної медіатворчості, а й надання їм можливості «висловити» через свій візуальний медіатвір свої погляди і переконання у ставленні до Батьківщини,  її героїчного епосу (як давнього, так і сучасного), традицій тощо.

У конкурсі є три номінації:

  1. малюнок / серія малюнків (3 малюнки),
  2. мотиватор
  3. картинка-колаж
  4. візуально оформлені вірш або есе. 

У конкурсі малюнків можуть брати участь діти різного віку (не тільки старшокласники).

Матеріали на всі номінації конкурсу подаються

  • Електронною поштою: mediatvir.konkurs2015@gmail.com
  • Як виключення роботу можна надіслати поштою: на адресу м. Київ, вул. Андріївська, 15. Інститут соціальної та політичної психології. Найдьоновій Любові Антонівні (науковий керівник всеукраїнського експерименту).
  • У віконці «Тема» вказується номінація (наприклад: фотоконкурс чи візуальний медіатвір  або твір «інтернет» чи твір «телебачення») і прізвище автора.
  • До листа заповнюється заявка на конкурс  (натисніть для заповнення):
  • Прохання перевірити дані, вказані в заявці, щоб не було помилок, адже на основі цієї інформації будуть оформлюватись сертифікати і дипломи. 
  • Велике прохання не затримувати подання матеріалів, адже отримані після 30 червня не увійдуть до підведення підсумків.

Детальна інформація для організації роботи

І. На фотоконкурс «Україна – це ми!» подаються фотографії, зроблені дітьми за допомогою різних фотокамер та камерофонів. Представлені фотографії мають візуально відображувати запропоновану тему.

Номінаціями фотоконкурсу є:

1) фотокартинка – від 1 до 3 фотографій – розкриває, ілюструє тему;

2) фотосерія складається з 3 до 5 фотографій, які мають бути об’єднані спільною ідеєю, що розкриває тему;

3) фотофільм – усього 10-12 знімків; передбачає логічно послідовну сюжетну лінію, що відповідає темі, музичне, програмне оформлення.

Тема «Україна – це ми!» може бути представлена майже усіма традиційними жанрами, які властиві фотографії: портрет, група, краєвид, будинки, вулиці міста тощо. Загальна тема цьогорічного конкурсу «Діти, медіа і мир» спрямовує увагу дітей в їхній творчості на подолання наслідків воєнних дій, прагнення до відновлення миру і в світі і в душах.

Загальні вимоги до створення фотографій.

Фото можуть бути як репортажними, ситуаційними, так і постановчими; кольоровими та чорно-білими; знятими як на цифрові, так і аналогові фотокамери; зробленими одноосібно або у співавторстві групи дітей (обов’язково вказати розподіл: хто вигадав ідею, назву, а хто знімав або хто знімав, а хто створював слайд шоу та ін.).

Вимоги організаційного характеру.

Вік юних фотографів не обмежено.

Фотографії подаються в електронному форматі (при поштовому відправленні паперовий формат бажано друкувати на матовому фотопапері розміром А-4).

Фотографії до фотосерії нумеруються у логічній послідовності. Знімки до фотофільму також нумеруються у відповідній послідовності, якщо подаються у паперовому варіанті.

Кожне фото (фотосерія, фотофільм) обов’язково повинно мати назву. При електронній формі подання файл називається прізвищем автора і відповідним номером. Інформація про назву подається в окремому файлі заявки з вказівкою імені відповідного файлу.

Спеціальні умови як етичні стандарти: необхідно указати, чи отримано згоду тих, кого знімають, на некомерційне використання їх зображення при демонстрації фотографії на виставках, медіаосвітніх акціях, з навчальною метою, зокрема оформлення навчальної продукції; передбачено можливість подавати на конкурс фотографії і без отриманої згоди, однак з обов’язковим зазначенням цієї позиції.

Критерії оцінювання фотографій:

Тематична відповідність, чіткість зображення (за винятком трешфото як художнього прийому), 1) влучне розкриття теми, 2) оригінальність втілення візуального задуму (вибір об’єкту фотографування, композиція, ракурс та інші художні прийоми), 3) креативність назви, 4) естетичність зображення.

ІІ. На конкурс «Телевізійні уподобання в родині»

подається твір-звіт про проведене старшокласником інтерв’ю із дитиною (дітьми) молодшого віку про те, яке місце займає телебачення в їх житті і житті родини. Старшокласникам можна рекомендувати охопити наступні питання: як часто і скільки дивиться телевізор дитина, з якою проводить старшокласник бесіду, які правила перегляду телебачення є в сім’ї цієї дитини, хто встановлює правила, для кого в сім’ї існують правила, як дитина може вплинути на сімейні правила перегляду телебачення, що любить і що не подобається дитині в телепродукції, яку дивиться сама і яку дивляться інші члени родини, що знаходить для себе дитина в телебаченні, на що воно її надихає, як використовує отриману інформацію, з ким обговорює, про що мріє, чого лякається або соромиться, яким би хотіла бачити телебачення в майбутньому. Тема конкурсу «Діти, медіа і мир» спрямовує дослідження на питання, пов’язані з повідомленнями про поточні події: Які канали найбільш популярні для перегляду новин, а які – для перегляду фільмів; Чи є в родині традиція обговорювати враження, які виникли від перегляду новин; Як саме батьки оберігають дітей від переживань трагедій, пов’язаних із висвітленням війни; Чи здійснюється аналіз переглянутих новин, хто і як його робить; Як, на думку дітей, телебачення могло б краще сприяти відновленню миру?

Вітається опис реальних випадків із життя дітей, які спостерігали десятикласники, або узнали із розповіді молодших. Обов’язково вказується вік дітей, про яких згадується в творі. Закінчується твір-звіт висновком, що робить десятикласник як дослідник теми «Телевізійні уподобання в родині» із отриманого з інтерв’ю матеріалу та власного досвіду.

Організація інтерв’ю може бути індивідуальною або груповою – коли зустрічаються два класи (10 клас інтерв’юери і молодший клас – вік за вибором учителів).

Критерії конкурсу «Телевізійні уподобання в родині» – відповідність темі, чіткість опису питань і відповідей, повнота даних про вік опитаних дітей, передача думок словами дитини, глибина й оригінальність висновків, які десятикласник робить на підставі проведеного інтерв’ю та власного досвіду взаємодії з медіа. Грамотність творів не оцінюється, але усіляко вітається.

ІІІ. На конкурс «Діти-геймери» подається твір-звіт про проведене старшокласником інтерв’ю із дітьми про те, яке місце займають комп’ютерні ігри в їхньому житті. Рекомендується охопити в інтерв’ю таке коло запитань:

  • В які комп’ютерні ігри граєш? Чи граєш он-лайн? Чому любиш саме ці ігри? Що саме гра розвиває в тобі, які уміння формує? Що тебе приваблює в сюжеті гри? Які персонажі гри найбільше подобаються? Чи знаходиш ти інформацію про персонажів гри поза грою (на форумах, блогах, тематичних сайтах, в інших медіатворах, іграшках тощо)?  На твою думку, що в грі відповідає реальному життю? Як вибрав останню гру? Чи грають в ігри інші члени родини? Чи обговорюєте ви в родині твої ігрові досягнення? З ким спілкуєшся з приводу ігор?
  • Для організації бесіди і підготовки до дослідження учителю рекомендується попередньо обговорити з дітьми-дослідниками такі матеріали:

Найбільше геймери люблять такі ігри як Dota 2, HalfLife 2, Left 4 Dead 2, Portal, CounterStrike. 

«Коли ми говоримо про масові ігри на кшталт CallofDuty, ми можемо порівняти їх із масовим кіно, наприклад, з «Армагеддоном». Це поп-культура. З іншого боку, є такі ігри, як Journey або HeavyRain, які також продаються хорошими накладами, але в які грає розвинутіша аудиторія. Буквально вчора гра Journey отримала 8 нагород на конференції розробників ігор D.I.C.E. І її розробник зачитував зворушливий лист від дівчини, якій ця гра допомогла пережити смерть батька», – розповідає він.

http://www.youtube.com/watch?v=PjqAN7apHKM http://www.youtube.com/watch?v=JKPPdgBK3r8

«Поки ми є людьми, ми будемо грати» – програміст

Підліток, який зробив із зірок Голлівуду козаків, мріє українізувати комп’ютерні ігри
Більше читайте тут:
 http://tsn.ua/svit/urosiyihochutstvoryuvatipatriotichnikompyuterniigridlyaditok-327588.html

Ігри майбутнього: Дивіться на ТСН.ua відеозустріч з творцями AssassinsCreed
Більше читайте тут:
 http://tsn.ua/svit/urosiyihochutstvoryuvatipatriotichnikompyuterniigridlyaditok-327588.html

Тематика «Діти, медіа і мир»  враховується через ставлення дітей до ігор з воєнним змістом, використання в іграх зброї, вбивства персонажів гри, розуміння того, наскільки це відмінне від вчинків у реальному житті. Деякі діти вважають, що навчившись точно стріляти в грі можна підготуватися до реальних бойових дій. Як ви ставитеся до такої думки? Що могли порадити таким дітям?

Організація інтервю:індивідуальна форма (вказати вік і стать респондента). Щоб підвищити точність, можна записати інтервю на диктофон, а потім зробити стенограму.Результати інтервюрекомендується проаналізувати і узагальнити у вигляді твору-звіту.

Критерії конкурсу «Діти-геймери» – чіткість опису питань і відповідей, передача думок словами дослідника, глибина й оригінальність висновків, які старшокласник робить на підставі проведеного інтерв’ю та власного досвіду взаємодії з медіа. Грамотність творів не оцінюється, але усіляко вітається.

ІV. На конкурс «Діти в соціальних мережах» подається твір-звіт про проведене старшокласником інтерв’ю із дітьми про те, яке місце займають соціальні мережі в їхньому житті. Рекомендується охопити в інтерв’ю таке коло запитань:

  • Скільки часу зазвичай витрачається на інтернет? Як часто ти користуєшся інтернетом (щодня, щотижня, постійно он-лайн, не частіше кількох раз на місяць)? Чи плануєш наперед, скільки часу будеш в інтернеті, чи вдається дотриматися запланованих часових меж? Як тобі здається, чи витрачений в інтернеті час біжить швидше, ніж реальний фізичний, чи повільніше (наприклад: фізичного часу було витрачено 2 години, а суб’єктивно ця тривалість переживається як 5 хвилин)?
  • З ким спілкуєшся за допомогою інтернету? Чим легше спілкування в інтернеті на відміну від реального спілкування не в мережі? Чим складніше спілкування в інтернеті на відміну від реального спілкування не в мережі?
  • Як представляєш себе в інтернеті? Що розказуєш про свою родину? Чи є в тебе можливість увійти в інтернет так, щоб ніхто про це не знав (наприклад, у своєму ліжку)?
  • Чи користуєшся соціальними мережами, якими? Якою саме соціальною мережею користуєшся найбільше і чому?  Тою, що і батьки (або старші брати і сестри), чи іншою? Чи читаєш сторінки членів родини, батьків, учителів, інших дорослих? З якою метою користуєшся соціальними мережами? Чи маєш один аккаунт (якщо кілька, то хто ти в них)? Що найбільше/найменше подобається в соціальних мережах? Як інтернет включається в реальне життя і спілкування користувачів? Чи плануєте якісь спільні дії за допомогою соціальних мереж?
  • Які сімейні правила користування інтернетом є у вашій родині? На кого розповсюджуються правила? Чи влаштовують тебе правила користування інтернетом, які є в сім’ї? Які пропозиції ти робив при обговоренні правил користування інтернетом в родині? Якщо б у тебе була така можливість, як би ти змінив ці правила?
  • Тематика «Діти, медіа і мир»  враховується через обговорення змін, які відбулися в мережевому спілкуванні за останні півтора року, ставлення дітей до обговорення подій, пов’язаних із АТО, воєнними діями. Чи спілкуються тільки з однодумцями? Чи існує лінія фронту в соціальних мережах, в чому вона проявляється? Чи впливає на спілкування в мережі позиція, яку висловлюють френди щодо останніх подій. Чи зустрічалися з проявами ненависті, пов’язаної з воєнними діями? Як сприяти миру в соціальних мережах?  

Організація інтерв’ю:індивідуальна форма (вказати вік і стать респондента). Щоб підвищити точність, можна записати інтервю на диктофон, а потім зробити стенограмму.Результати інтервюрекомендується проаналізувати і узагальнити у вигляді твору-звіту.

Критерії конкурсу «Діти в соціальних мережах» – чіткість опису питань і відповідей, передача думок словами дослідника, глибина й оригінальність висновків, які старшокласник робить на підставі проведеного інтерв’ю та власного досвіду взаємодії з медіа. Грамотність творів не оцінюється, але усіляко вітається.

ІV. Конкурс візуальних медіатворів на героїко-патріотичну тему «Слава України».

Представлений матеріал  має візуально відображувати запропоновану тему.

Номінаціями конкурсу візуальних медіатворів є:

1) цифрований малюнок / серія малюнків (3-5 малюнки): створюється малюнок (handmade) у будь-якому матеріалі (графіка, живопис, аплікація тощо) на зазначену тему, а по тому цифрується (завдяки фотокамери, сканеру), щоб набути «медіа-статусу»;

2) мотиватор / демотиватор створюється також за темою за допомогою спеціальних програм; довідка: мотиватор це надихаюча на щось картинка, стимулююча на дію або на якусь зміну; наочна агітація; демотиватор – у сучасному розумінні цього слова це зображення якоїсь картинки, взятої в чорну рамку, з розміщеним під нею підписом та особливими коментарями до неї, часом найнесподіванішими, часто-густо гумористичними, які наштовхують на різного роду роздуми.

3) картинка-колаж – завжди має візуальну ідею; наприклад, об’єкт умовно поділено навпіл і показано у двох часових площинах одночасно: «до» і «після» (одна половина Майдану рік тому, а друга половина – нині); у центрі розміщується, наприклад, портрет героя, а навколо нього за периметром розміщуються менші фотки з життя героя; набір різних фотографій, зміст яких є спільним, красиво компонується у якусь форму (коло, квадрат, фігура людини, контур країни тощо).

4) вірш або есе на задану тему створюється у традиційний спосіб, але його причетність до даного конкурсу полягає у тому, що він має бути проілюстрованим картинкою: нею може бути зображення, взяте з інтернету або зображення створене власноруч і цифроване;

є два підходи до реалізації цього завдання: можна спочатку написати вірш/есе і до нього добрати, створити зображення або навпаки, вибрати спочатку зображення, яке чимось зачепило душу, а вже до нього написати вірш/есе.

Критерії оцінювання створених медіаконтентів. Відповідність створеного до зазначеної теми залишається основною загальною вимогою, а також: 1) влучність, несподіваність розкриття теми, 2) оригінальність втілення візуального задуму (вибір об’єкту, композиція, художні прийоми тощо), 3) креативність назви (малюнок), креативність гасла/думки у мотиваторі чи демотиваторі, 4) естетичність зображення. Крім того, для вірша/есе важливим є 5) гармонійне сполучення слова і зображення та 6) оригінальність думки, представленої у слові.

У конкурсі малюнків можуть брати участь діти різного віку (не тільки старшокласники). Номінації 2,3 можуть виконуватися колективно.

Шановні колеги! Творчість має зцілювати через надання можливості відобразити ті переживання, яким у повсякденному житті не знаходиться місця або важко підібрати слова, щоб не завдати додаткового болю. Наші діти глибоко переживають події, які відбуваються в країні, бо медіа надає інформацію, навіть якщо ми всіляко оберігаємо дитину від травми війни. Організація творчої роботи в межах конкурсу має бути дуже чутливою до стану дитини (про це обов’язково потрібно не раз нагадати молодим інтерв’юерам-досліднкам!), адже не перемога головне, а ваше спілкування з дітьми на тему війни і миру, в якому вони можуть відчути вашу підтримку, зменшити свій страх, пригнічення і тривогу, впевнитися у вірі в добро, отримати наснаження.    

Ми наперед щиро вдячні всім колегам медіаосвітянам за надихання дітей взяти участь в конкурсі і допомогу з організацією підготовки ними конкурсних робіт.

З повагою,

Любов Найдьонова

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Цей запис був опублікований в рубриці Новини. Додайте в закладки permalink.