«Медіапсихологія» — нова секція Київської Малої академії наук

У вівторок 19 вересня о 17.00 за адресою Інституту соціальної та політичної психології НАПН України (Актова зала) розпочинає свою роботу нова дослідницька секція для учнів загальноосвітніх навчальних закладів «Медіапсихологія», що організована за співпраці науковців лабораторії масової комунікації та медіаосвіти і Київської Малої академії наук учнівської молоді.

Уперше в Україні створено секцію МАН з нової галузі, що надзвичайно швидко розвивається, – медіапсихології. Як змінюється психологія людини в інформаційну добу? У чому полягають нові ресурси для власного розвитку і які маловідомі досі ризики несе нам віртуальний світ медіа? Що ми отримуємо, а що втрачаємо у віртуальному спілкуванні з іншими людьми? Як впливають на майбутнє людини стосунки з медіаперсонажами?

 

Нова секція висвітлює такі теми, спираючись на останні наукові дослідження. Також «Медіапсихологія» пропонує й інші цікаві напрями, зокрема:

– Людина у світі інформації та її взаємодія з мас-медіа: від gazetta до «Всесвітньої павутини». (Чому змінюються медіа? Чому телебачення не знищило кіно? Як подолати цифрову нерівність?)

– Візуальна медіакультура і культура візуального сприймання. (Чи так само ми бачимо світ, як наші предки? Чи належать твої однолітки до однієї медіакультури?) Сучасні медіаризики і медіаресурси. (Як екранні повсякденні практики впливають на розвиток особистості? Скільки дитині варто дивитися мультиків і чому? Що робити підлітку в Інтернеті?)

– Еволюція психіки людини: від візуального сприймання до медіасприймання. (Що в нашій психіці змінюється з розвитком медіа? Які є закони впливу інформаційно-комунікаційних технологій на людину?)

– Творче сприймання візуальних медіатекстів та зразків сучасного візуального медіамистецтва. (Відео-арт, діджитал-арт, сайєнс-арт, нет-арт та інші нові мистецькі формати, пов’язані з медіа. Чому ти віддаєш перевагу саме своїм улюбленим жанрам і стилям?)

– Вплив інформаційної доби на становлення статусу людини. (Чи впливає те, що ми дивимось, на ставлення до нас поважають інших людей? Чим відрізняються соціальний статус і успішність у реальному житті та в соціальних мережах? Чи буває віртуальне кохання?)

– Психологічні особливості творчості в інтернеті. (Як стати більш креативним? Що стимулює творчість? Яка роль найбільше підходить тобі у творчій командній роботі?) Психологія аудіального сприймання та аудіальна медіакомунікація. (Що про твою особистість може сказати твоя улюблена музика? Як музика впливає на наше самопочуття?)

– Психологічне благополуччя особистості під час спілкування в соціальних мережах, гри в мережеві ігри, творчого самовираження в інтернеті, а також багато іншої захопливої інформації.

Вивчаючи цікавий матеріал, можна отримати не лише теоретичні знання в галузі медійної психології, а й водночас розвинути практичні вміння, здійснити медіадослідження і медіа експерименти; набути навичок критичного мислення і комунікації як у віртуальних спільнотах, так і в міжособовій комунікації; отримати відповіді на питання, які ставить сьогоднішнє життя і вибудувати плани на майбутнє.

Отже, нова наука медіапсихологія перебуває в стані активного пошуку. Ви можете стати учасником цього поступу! Науковці запрошують молоде покоління до діалогу, спільних роздумів і співпраці.