Лабораторію створено 2006 року як перший в Україні науковий підрозділ, що має за мету відстеження рівня медіакультури шкільної молоді та дорослого населення, осмислення методологічних і методичних підходів до розгортання медіаосвіти в системі загальноосвітньої школи.
Робота наукового підрозділу спирається на теоретико-методологічну базу та багаторічний досвід досліджень інформаційного простору України, що проводились Інститутом соціальної та політичної психології під керівництвом чл.-кор. НАПН України М.М. Слюсаревського з 1994 р.
Колектив лабораторії досліджує соціально-психологічні аспекти масової комунікації та організації медіаосвіти молоді, формування у неї психологічної стійкості до соціально шкідливої інформації, готовності до ефективної взаємодії з інформаційним простором.
До творчих здобутків лабораторії входять:
- Концепція впровадження медіаосвіти в Україні, схвалену постановою Президії Національної академії педагогічних наук України 29 травня 2010 р., протокол № 1-7/6-150.
- Вітчизняна соціально-психологічна модель медіаосвіти, що поєднує елементи захисного, естетичного, громадянського і творчого підходів і проходить широкомасштабну експериментальну перевірку.
- Усеукраїнський медіаосвітній експеримент згідно із наказом МОН «Про проведення всеукраїнського експерименту з упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів» №886 від 27 липня 2011 р.
- Медіаосвітні школи і семінари з практичної медіаосвіти (спільно з ІІТЗО і АУП)
- Програми та методичне забезпечення:
- Вікова періодизація медіаризиків, що слугує науковим обґрунтуванням національної системи «розумні позначки» для захисту дітей від телепродукції, яка може шкодити здоров’ю та розвитку дитини (створено за ініціативою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за підтримки Ради Європи).
Перспективи
- Розробка стандартів фахової підготовки медіапедагогів та медіапсихологів, а також програми підвищення кваліфікаії шкільних учителів за медіа-освітнім напрямом.
- Розвиток громадського медіаосвітнього руху.
Перша тема дослідження лабораторії:
- “Соціально-психологічні засади формування медіакультури особистості” (2006–2008 рр.)
Нині лабораторія виконує науково-дослідну роботу за темою:
- «Соціально-психологічні аспекти взаємодії інформаційного та освітнього просторів України» (2009–2013 рр.)
Основні видання лабораторії:
- Людина в світі інформації. Збірка статей. — 2007.
- Медіакультура населення України. Інформаційний бюлетень. – 2008, 2011.
- Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід. Навчально-методичний посібник. – 2010.
- Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ. Візуальна медіакультура / Наталія Череповська — К.: Шкільний світ, 2010.
- Анімаційна студія в школі/ Олена Голубєва — К.: Шкільний світ, 2012.
- Учиться никогда не рано. Учебник для неравнодушніх родителей / Елена Вознесенская — К., 2013.
- Робочий зошит »Медіакультура» для учнів 10 класів. – 2013.
Дякую!
Тепер редактори знають.