V міжінститутський семінар «Кіберсоціалізація в умовах зростання невизначеності»

4 жовтня 2021 року відбувся V міжінститутський семінар «Кіберсоціалізація в умовах зростання невизначеності», у якому взяли участ ьбільше 50 учасників. Захід об’єднав науковців різних галузей і практиків для різнобічного вивчення процесів становлення особистості в умовах сучасних технологічних втручань у повсякденність дітей та батьків.

Семінар спрямовано на підвищення потужності мережі фахівців з медіа та цифрової грамотності, створення соціального капіталу для розв’язання актуальних проблем сьогодення.

Проводився захід в межах Місяця кібербезпеки в Україні 2021 та традиційної Інтернет-конференції «Розвиток медіапсихології та медіаосвіти в Україні».

Ініціатор і хост семінару з кіберсоціалізації 2021: Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України. Семінар проводився у співпраці з Інститутом журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, факультетом соціології і права Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського, Інститутом журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, кафедрою політичної психології та міжнародних відносин факультету психології НПУ імені М. П. Драгоманова, Секцією «Медіапсихологія» Київської малої академії наук учнівської молоді.

Забезпечувала проведення семінару Українська асоціація медіапсихологів та медіапедагогів спільно з лабораторією психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.

Захід охопив такі напрями:

– філософське осмислення феномену кіберсоціалізації в умовах глобальних змін і невизначеності (постгуманізм, трансгуманізм, кіборгізація і біохакерство, територіальність, тілесність, критичні студії);
– інформаційна безпека і кібербезпекові виклики (пост-правда, інфодемія, діпфейки, ботоферми, кібервтручання);
– соціальні комунікації і соціалізуюча роль сучасних медіа в умовах невизначеності (проблеми журналістики, соціальні медіа, візуалізація, саморегуляція);
– нові технології і тенденції змін у кіберпрактиках останнього десятиліття і надалі (технологічні тренди і хайпи, кібердоступність, цифрова нерівність, кібербулінг, кібершахрайство, сексплуатація тощо);
– віртуальна та додана реальності в освіті і охороні здоров’я (гейміфікація, роботизація, парасоціальні стосунки, медіаарттерапія, психотерапія в кіберпросторі);
– психологічні і вікові особливості кіберпрактик в умовах дистанційної освіти; – права дитини в кіберпросторі, кібервиховання і цифрове батьківство;
– медіатворчість і дитячі та підліткові субкультури в кіберпросторі (мережеві спільноти, блогерство, кіберспорт, кіберпанк, фанфікшен, фандоми тощо);
– медіаосвіта і медіа-інформаційна грамотність, кіберпедагогіка (критичне мислення, цифрова грамотність, нетикет, кіберграмотність та кібергігієна);
– медіакомпетентність як фактор забезпечення професійної діяльності практичного психолога в онлайн просторі (просвітництво, залучення, діагностика, корекція, навчання)
– нейропсихологічні та психофізіологічні аспекти кіберсоціалізації і реабілітації;
– нові напрями медіапсихології та кіберпсихології в умовах невизначеності.

За визначеними напрямами відбулися виступи фахівців за такими змістовими панелями:

І. СУТНІСТЬ І ТЕЗАУРУС КІБЕРСОЦІАЛІЗАЦІЇ В ЕПОХУ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
ІІ. ФІЛОСОФСЬКІ ТА ПСИХОТЕХНОЛОГІЧНІ КОНТЕКСТИ КІБЕРСОЦІАЛІЗАЦІЇ
ІІІ. ВІРТУАЛЬНІ ТА РЕАЛЬНІ СПІЛЬНОТИ КІБЕРСОЦІАЛІЗАЦІЇ
IV. КІБЕРСОЦІАЛІЗАЦІЯ І ДИСТАНЦІЙНІ ФОРМАТИ ОСВІТИ.

З тезами учасників семінару на програмою можна ознайомитись за посиланням: Кіберсоціалізація в умовах зростання невизначеності

Запис семінару на нашій сторінці в Ютубі: https://youtu.be/oeQqIxkI9FU

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.