14 грудня відбувся підсумковий методологічний семінар «Інноваційно-діагностичний етап медіаосвітнього експерименту», в якому взяли участь 28 учасників. Серед учасників були, як регіональні координатори, так і представники закладів-учасників медіаосвітнього експерименту.
Семінар складався з двох основних частин. У першій частині відбулося обговорення участі закладів у тематичних тижнях та заходах IV Інноваційної інтернет-конференції «Розвиток медіапсихології і медіаосвіти в Україні», яка відбувалася протягом вересня-листопада 2020 р. та обговорення організаційних і змістових особливостей діагностично-розвивального проєкту.
Під час першої частини:
- було озвучено підсумки тематичних тижнів конференції: всього закладами проведено 87 заходів, інформацію про які опубліковано у facebook-групі (у вересені – 15, жовтні – 44, листопаді – 28);
- під час обговорення учасники окреслили запити на розробки для розвитку медіаосвіти: для дошкільної системи освіти; навчальні розробки для батьків; медіапсихологічні розробки для впровадження медіаосвіти у навчальній установі;
- відбувся виступ Маркевич Олександри, вчительки української мови та літератури Дрогобицької ЗОШ №10 на тему, яка поділилась роздумами про досягнення, проблеми і перспективи упровадження медіаосвіти у навчальний процес.
Під час другої частини було презентовано дорожню карту медіаосвітнього експерименту та представлено плани на перше півріччя 2021 року:
- Проведення діагностики завершується до кінця грудня 2020 року;
- У січні-лютому 2021 році планується обробка отриманих результатів колективом лабораторії;
- Формування аналітичних бюлетенів у розрізі області та закладу заплановано на лютий-березень 2021 року, що передбачає також серію навчальних семінарів для представників закладів-учасників експерименту.
На основі отриманих результатів у березні-квітні 2021 року запланово проведення тематичних мікромодулів фахівцями лабораторії за напрямами:
- забезпечення дієвої профілактики деструктивних інформаційних впливів, зокрема в умовах інфодемії, зменшення кібервіктимізації (профілактика різних форм кібербулінгу);
- розвиток спільної медіатворчості учнів для згуртування групи (класу), регуляції групових конфліктів, створення сприятливого середовища для розвитку дітей в умовах інклюзивного навчання;
- переосмислення патріотизму і власного світогляду в умовах цифрової доби і тривалої війни;
- розвиток саморегуляції інформаційної поведінки школярів, розвиток здоров’язбережувальних умінь щодо екранних практик, зокрема в умовах дистанційного навчання;
- розвиток критичного мислення школярів, індивідуальної і групової рефлексії.
Також під час другої частини Найдьонова Любов Антонівна, науковий керівник медіаосвітнього експерименту, окреслила основні тренди медіаосвіти на 2021:
- Безпека і медіаграмотність як її ключова складова
- Медіакультура і здоров’я
- Медіаграмотність і цифрова компетентність
- Батьки і медіаграмотнтість
Завершився семінар пропозицією організовувати тематичні онлайн-зустрічі на систематичній основі, залучаючи якомога ширше коло медіапедагогів із закладів-учасників всеукраїнського медіаосвітнього експерименту.
Запис семінару можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=SvGKfrYG6js&feature=youtu.be
Слідкуйте за анонсами у групі:
https://www.facebook.com/groups/MediapsyMediaeduc
та на сторінці https://www.facebook.com/medialabIISPP
Дякуємо за співпрацю у 2020 році і сподіваємося на плідну медіаосвітню взаємодію у 2021!
Дякую!
Тепер редактори знають.