Діагностично-розвивальний проєкт «Медіакультура в умовах пандемії»

Перша частина «Медіа і твоє майбутнє»

 

Основна частина «Медіакультура в часи пандемії COVID-19»

 

Запрошуємо Вас до участі у  всеукраїнському діагностично-розвивальному проєкті «Медіакультура в умовах пандемії» для учнів 7-10 класів закладів освіти, що проводиться лабораторією психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології НАПН України відповідно до програми всеукраїнського експерименту з упровадження медіаосвіти, затвердженої наказом МОН України № 1199 від 18.08.2017 р.

Ми також запрошуємо до тестування заклади, які зацікавлені в розвитку медіаосвіти, навіть якщо вони ще не є офіційно базами експериментально-дослідної роботи.

Запропонований діагностично-розвивальний проєкт складається з двох частин:

1) діагностика рівня розвитку складових медіакультури, необхідної молоді в сучасних умовах життя в країні;

2) проведення для медіапедагогів тематичних навчальних заходів, спрямованих на розвиток медіаграмотності та медіакультури учнів, які базуватимуться на результатах діагностичного етапу і доказових рекомендаціях

Також в рамках проєкту ми налагоджуємо канали двосторонньої комунікації і отримуємо загальноукраїнські психометричні тестові норми, які дають змогу коректно оцінити індивідуальні результати тестування учня і закладу.

Проєкт створює для учнів можливості осмислити і обговорити теми, важливі для їхнього життєвого самоздійснення. Проведення окремих блоків опитування може бути інтегроване у викладання курсу Медіакультура для учнів 9-11 класів за відповідними темами, інші медіаосвітні заходи для учнів 7-8 класу.

Учні проходять опитування по-блочно, з перервами, або й в різні дні (а не повністю за один раз) задля уникнення втоми. Кожен блок потребує від 20 до 30 хвилин на заповнення. Перервати опитування можна в будь-який час, а потім продовжити з останнього питання, на який було дано відповідь.

Проєкт не є комерційним, будується за принципом створення спільного блага. Загальноукраїнські результати в узагальненому вигляді будуть у відкритому доступі. Персональні результати можна буде отримати тільки за своїм кодом після завершення опитування всіма закладами освіти.

Проєкт реалізується за підтримки Української асоціації медіапсихологів і медіапедагогів та Інституту рефлексивних досліджень і спеціалізацій (ІРІС) – членів Українського медіаосвітнього консорціуму.

Діагностична складова проєкту – два опитувальники:

  1. Медіа і твоє майбутнє (3 блоки, останні 2 можна об’єднати)
  2. Медіакультура в часи пандемії COVID-19 (4 блоки, останні 2 можна об’єднати)

Зважаючи на кількість блоків для проведення опитування пропонується достатній період 5 тижнів.

Старт опитування учнів – 9 листопада, завершення – до 10 грудня.

Організатори опитування отримають сертифікат про підвищення кваліфікації (30 годин) з організації і проведення медіапсихологічного опитування з використанням мобільної дистанційної технології.

Розвивальна складова орієнтована на збагачення навчального курсу «Медіакультура», наближення його змісту до актуальної життєвої ситуації учнів. Для цього в навчально-методичних матеріалах  для вчителя буде використано ілюстрації на основі отриманих результатів опитування.

Розвивальна складова спрямована на:

– забезпечення дієвої профілактики деструктивних інформаційних впливів, зокрема в умовах інфодемії, зменшення кібервіктимізації (профілактика різних форм кібербулінгу);

розвиток спільної медіатворчості учнів для згуртування групи (класу), регуляції групових конфліктів, створення сприятливого середовища для розвитку дітей в умовах інклюзивного навчання;

переосмислення патріотизму і власного світогляду в умовах цифрової доби і тривалої війни;

розвиток саморегуляції інформаційної поведінки школярів, розвиток здоров’язбережувальних умінь щодо екранних практик, зокрема в умовах дистанційного навчання;

– розвиток критичного мислення школярів, індивідуальної і групової рефлексії.

Загальний зміст опитувальників для учнів представлено на схемах

Перша частина “Медіа і твоє майбутнє”

 

 

Тестування цього опитувальника займає біля пів-години. Проходячи його особисто, Ви самі складете повне уявлення про труднощі і питання, які можуть виникати в дітей в ході тестування.

Основна частина “Медіакультура в часи пандемії COVID-19”

 

 

 

Тестування цього опитувальника займає близько години. Проходячи його особисто, Ви самі складете повне уявлення про труднощі і питання, які можуть виникати в дітей в ході тестування

Перед тим, як запропонувати тест дітям, рекомендуємо організаторам опитування особисто пройти його за своїм персональним паролем, який Ви зможете згенерувати після реєстрації.

Ми надаємо коди-паролі виключно для відповідального персонального користування в інтересах Вашого закладу.

УВАГА! Процедура генерації персонального паролю для самотестування відрізняється від генерації паролей для учнів.

Ми щиро вдячні Вам за повідомлення про будь-які виявлені негаразди на електронну адресу  mediapsylab2017@gmail.com


ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ОРГАНІЗАТОРІВ ДОСЛІДЖЕННЯ


КРОК 1: РЕЄСТРАЦІЯ

На першому етапі Вам необхідно пройти процедуру реєстрації. Після успішної реєстрації, Вам на пошту буде відправлено лист з секретним паролем закладу. Для закладів освіти – баз усеукраїнського експерименту пароль надається за запитом до національного координатора електронною поштою mediapsylab2017@gmail.com. Тема листа “доступ до опитування”. В листі зазаначити ПІП, посаду відповідальної особи, повну назву закладу

УВАГА! Лише зареєструвавшись Ви зможете отримати секретний пароль, за наявності якого, можна приступати до наступного етапу, і згенерувати необхідну кількість кодів-паролей для учнів


КРОК 2: ГЕНЕРАЦІЯ КОДІВ-ПАРОЛЕЙ

В робочій зоні організатора потрібно послідовно обрати відповідну Область, Ваш Населений пункт, відповідний Навчальний заклад – все це вже знаходиться в системі, оскільки Ви зареєструвалися і отримали пароль, потрібно тільки уважно обирати. У вкладці Клас, Ви обираєте потрібну категорію учнів (7, 8, 9 або 10 клас).

УВАГА! Для генерації пароля для самотестування необхідно обрати категорію «Педагоги».

Далі обираєте Стать (чоловіча або жіноча) – для дівчат і хлопчиків коди генеруються окремо. Набираєте Ви тільки число – скільки потрібно персональних кодів саме цієї категорії.

Натискання Продовжити генерує форму Реєстру (Для наступного класу/категорії процедура повторюється).Якщо Вам потрібно буде додати учасників ви можете провести генерацію кодів-паролів повторно, але зверніть увагу, що в Реєстрі будуть показані всі коди-паролі з цієї категорії (і ті, що раніше були згенеровані, і ті, що генеруються повторно додатково). Тому важливо планувати кількість учасників заздалегідь, щоб менше було імовірності помилки при роздачі паролів. Це дуже відповідальна процедура, в якій потрібно забезпечити конфіденційність.

Реєстр – це дуже важливий конфіденційний документ, який зберігається у організатора. Якщо його резервна копія не передається в лабораторію для забезпечення можливості відновлення, у випадку втрати відновлення реєстрів є неможливим. При відправленні реєстрів на зберігання конфіденційність збереження гарантується. Передача реєстрів на зберігання не є обов’язковою. Важливість цього документа полягає в тому, що тільки за цими ж персональними кодами діти зможуть отримати результати тестування після завершення всеукраїнського збору даних. Оскільки досвід показує, що коди часто дітьми губляться, Реєстр дублюється для можливості відновлення. Коди потрібні для персоніфікації в системі, при проведенні наступних зрізів у подальшому дитина користується одним і тим же виданим Вами персональним кодом

Рекомендується друкувати і заповнювати Реєстр в 2-х екземплярах:

  • Перший екземпляр залишається в організатора (психолога) для подальшого зберігання. Цей же заповнений екземпляр при потребі сканується і відправляється на електронну пошту mediapsylab2017@gmail.com (у темі зазначається слово: «Реєстр», відправити потрібно з указаної Вами при реєстрації адреси). Завершеним процес генерації кодів і підготовки до тестування вважається після отримання зворотного листа про підтвердження отримання реєстру.
  • Другий екземпляр розрізається на смужки, які по одній роздаються дітям, так, щоб кожний отримав тільки свій пароль з ім`ям і прізвищем. Роздавати паролі потрібно безпосередньо перед початком тестування.

При дистанційному проведенні опитування код надається учаснику за зручним для персонального отримання каналом – можна продиктувати по телефону, відправити смс, на пошту тощо.
.


КРОК 3: ПОЧАТОК ТЕСТУВАННЯ

Зайти на тестувальний модуль учні зможуть лише після отримання персонального паролю від Вас (після генерації).

Увага!! Кожен учень має проходити тестування за персональним паролем і персональною електронною поштою, які є відмінними від інших. Це важливо для опрацювання даних.

У процесі тестування Ви спостерігаєте за дітьми, щоб вони не заважали один одному самостійно відповідати на запитання.

Отримати додаткову консультацію і повідомити про виявлені негаразди можна за номером viber відповідальним за область технічним координаторамЗавантажити контакти можна тут

 

Перша частина «Медіа і твоє майбутнє»

Основна частина «Медіакультура в часи пандемії COVID-19»

Після завершення тестування подякуйте усім учасникам.


ВАЖЛИВО!

Якщо з якихось причин учасник не зміг завершити тестування, він може його продовжити з останньої відповіді, зайшовши в систему за персональним паролем з будь-якого пристрою (за наступним посиланням). Має бути розпочатим і незавершеним лише один опитувальник. Розпочинати основний без завершення першого опитувальника не можна, кнопки не будуть працювати.


ЧАСТІ ЗАПИТАННЯ:

  • Як повернутися на попередні питання?

Відповідь: Для повернення на попередню сторінку тесту можна використати звичні для вашого браузера способи – вони зазвичай показані стрілочкою вліво. Використовувати стрілочку браузера, щоб просуватися вперед категорично неможна, це знищує всі данні

  • Чи можна перервати заповнення тесту і потім почати не з початку, а з останнього питання, на яке було дано відповідь?

Відповідь: Так, але для цього передбачено спеціальний вхід в тест. Якщо натиснути на “Продовжити незавершену анкету“, то можна продовжити в тому місці, де завершили.

  • Чи можна проходити тест з різних гатжетів?

Відповідь: Можна розпочати на одному компютері, перерватися і увійти з іншого, наприклад, з мобільного. Для роботи потрібен лише інтернет і персональний код-пароль. Бажано браузер Хром

  • Після завершення опитувальника висвітлюється “error”, що робити?

ВідповідьЦе не ваша помилка, у виправленій версії після завершення відбувається повернення на початок, тому ця помилка не має з’являтися.

  • У запитанні, де пропонується написати відповідь, а якщо немає, натиснути ОК, ця кнопка ОК не натискається, що робити?

Відповідь: наведіть курсор спочатку на поле для внесення відповіді, клацніть кнопкою мишки, (натисніть пробіл або будь-яку іншу клавішу) після цього кнопка ОК стане активною, і Ви зможете перейти на наступну сторінку тесту.

  • Інколи трапляються запитання, які вже були – про гімн, прапор, це що помилка тесту?

Відповідь: Абсолютно однакових запитань тест не має, але є зовні трохи схожі. Якщо уважніше прочитати, то Ви знайдете відмінності. Якщо ж для Вас такі відмінності не мають значення, відповідайте так, як вважаєте за потрібне.

  • Буває, що я не можу внести в поле інформацію, поле не активне?

Відповідь: Таке буває при проходженні опитування зі смартфону. Спробуйте довше тримати на полі, воно має активізуватися. Якщо ж цього не відбувається, проходьте далі.

  • Інколи трапляються запитання, на які серед запропонованих відповідей мені  ніщо не підходить – що робити?

ВідповідьЯкщо немає варіанту «важко відповісти», обирайте те, що найменше не підходить із запропонованого.


Якщо Вашого питання немає у списку, Ви можете відправити його нам на електронну адресу  mediapsylab2017@gmail.com

ПРОГРАМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ТА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ «ДІАГНОСТИКА МЕДІАКУЛЬТУРИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ:
ТЕХНОЛОГІЯ РЕПРЕЗЕНТАТИВНОЇ РЕФЛЕКСІЇ» (Протокол  Вченої ради ІСПП НАПН України № 11/20 від 29.09.2020 р.). Ознайомитись з програмою можна тут

 

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.