НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР ЩОДО ПЕРСПЕКТИВ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІАОСВІТИ В УКРАЇНІ

11 грудня 2014 року у Львівському національному університеті ім. І.Франка відбувся науково-практичний семінар на тему «Медіаосвіта в Україні: інноваційний досвід і перспективи впровадження». У заході взяли участь науковці зі Львова та Києва, які досліджують проблеми та перспективи медіаосвіти в Україні, а також аналізують світовий досвід напрацювань у сфері медіаграмотності. Зокрема, взяли участь у роботі семінару наші співробітники, старші наукові співробітники лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, кандидати психологічних наук Наталія Череповська й Олена Вознесенська.

Із вітальним словом до учасників семінару звернулася директор Педагогічного коледжу, завідувач кафедри початкової та корекційної освіти філологічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка, кандидат педагогічних наук Зоряна Ленів. «Ідея проведення семінару існувала давно. Після спільних дискусій із представниками Інституту соціальної і політичної психології НАПН України та факультету журналістики нашого Університету вирішили провести захід й обговорити актуальність медіаосвіти. Уже два роки поспіль Педагогічний коледж є учасником міністерського медіаосвітнього проекту й активно впроваджує спецкурси з цієї дисципліни в процесі підготовки педагогів нової генерації. Сьогоднішній семінар – мультидисциплінарний, інформаційний та інноваційний», – зазначила Зоряна Павлівна.

Із доповіддю на тему «Медіаосвіта в контексті суспільних трансформацій» виступила доцент кафедри нових медій факультету журналістики ЛНУ ім. Івана Франка, кандидат філологічних наук Наталія Габор. Серед основних питань, окреслених у доповіді, Наталя Богданівна зосередила увагу на аналізі практики впровадження медіаосвіти за кордоном, зокрема у США, Великій Британії і Франції. «У Сполучених Штатах давно запровадили медіаосвіту. Основний принцип, за яким працюють американські науковці, – сформувати в дітей критичний підхід до сприйняття інформації. У Великій Британії учені застосовують філософський підхід до медіакритики на рівні дітей і студентів. Французькі науковці намагаються прищепити дітям із раннього віку розуміння високоякісної інформаційної продукції, яку показують з екранів. Натомість у Росії перейняли досвід зі Штатів», – зазначила Наталія Габор.

Крім того, у своїй доповіді науковець окреслила суть поняття «медіаосвіта» і закцентувала на двозначності терміна «medialiteracy», який використовують для визначення поняття журналістської освіти і медіаграмотності.

Із доповіддю на тему «Виховання патріотизму засобами медіаосвіти» виступила Наталя Череповська. «Події останнього року стали цілющими для українського суспільства. Вони сприяли бурхливому сплеску патріотизму в українців. Аналізуючи це поняття крізь призму історії, можна зазначити, що патріотизм був і є затребуваним. Утім, український патріотизм завжди розглядали в негативному світлі. Думаю, що цю проблему можна вирішити за допомогою медіаосвіти», – переконана Наталя Іванівна.

Науковець наголосила, що потреба у вихованні патріотизму за допомогою медіаосвіти стоїть неабияк гостро, адже Україна зіткнулася із пропагандою країни-агресора, й акцент потрібно робити на візуалізації інформації, яка має найбільший вплив на реципієнта. На думку Наталі Череповської, у вихованні молоді насамперед повинні бути три складові: медіаобізнаність, медіаграмотність і медіакомпетентність. Електронна версія тез доповіді буде додана незабаром.

Із доповіддю на тему «Медіаактивність як показник медіакомпетентності старшокласників» виступила Олена Вознесенська. Електронна версія презентації буде додана незабаром.

В рамках науково-педагогічного семінару, у Педагогічному коледжі Львівського національного університету імені Івана Франка, Наталією Череповською був проведений майстер-клас “Я-патріот”, спрямований на формування патріотичних якостей засобами візуальної медіакультури.

Під час науково-практичного семінару обговорили методику і технології медіаосвіти, її проблеми та перспективи впровадження у вищих навчальних закладах, застосування в системі післядипломної освіти тощо.

Інформацію взято з сайту ЛНУ

Цей запис був опублікований в рубриці Новини. Додайте в закладки permalink.