В рамках співпраці з Київською малою академією наук, 18 січня пройшов вебінар на тему “Медіапсихологія дистанційної освіти: інноваційні засоби”, під час якого було презентовано перші результати опитування “Медіакультура в часи пандемії”, яке проведено в 75 школах з усієї України наприкінці 2020 року.
На вебінарі розглядалася актуальна ситуація переживання епідемії COVID-19 серед підлітків, їх страхи за близьких, тривалий стрес, який знижує ефективність навчання. Обговорювалися різні форми дистанційної освіти.
Зокрема, за результатами опитування, лише чверть підлітків мають уроки онлайн з синхронною участю вчителя і учнів, решта – інші форми. Лише чверть учнів переглядають телевізійні уроки: мову і математику – дивляться приблизно 20%, а інші предмети 10-15% підлітків.
Піднімалося питання про психосоматичні симптоми у більшості підлітків, адже дві третини(!) наразі повідомляють про головний біль і дискомфорт у спині. Не менш актуальним стало зростання кібервразливості, оскільки в дистанційному форматі майже вдвічі збільшилась кількість учнів, які повідомляють про досвід переживання кібербулінгу, залякувань, спонукання до агресії і завдання собі шкоди. Незважаючи на карантинні обмеження, зросла кількість небезпечних зустрічей з онлайн-знайомцями.
З огляду на отримані дані, обговорювали принципи і стратегії для компенсації заміни повноформатного спілкування екранним. Серед них: тілесно-насичені метафори і вправи, блочний дизайн занять, концентрація на різних типах мотивації і ризики дисбалансу.
У вебінарі взяло участь більше 70 осіб з різних областей України. Він є початком низки заходів, спрямованих на обговорення змін, які приніс перехід до дистанційної освіти та обміну досвідом різного кола спеціалістів.
У вебінарі взяло участь більше 70 осіб з різних областей України. Він є початком низки заходів, спрямованих на обговорення змін, які приніс перехід до дистанційної освіти та обміну досвідом різного кола спеціалістів.
Проводила вебінар Любов Антонівна Найдьонова – доктор психологічних наук, член-кореспондент НАПН України, заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, керівник секції Медіапсихологія КМАНум, науковий керівник всеукраїнського експерименту з масового впровадження медіаосвіти, член НМК з психології МОН України, член Громадської ради при Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Президент Української асоціації медіапсихологів і медіапедагогів.
Запис вебінару можна переглянути за посиланням: https://youtu.be/fhOaeuqOeuM
Дякую!
Тепер редактори знають.