ІІ Всеукраїнська стратегічна нарада «РОЗВИТОК МЕДІАОСВІТИ: ВЗАЄМОНАВЧАННЯ, ОБГОВОРЕННЯ, ПЕРСПЕКТИВИ».

27-28 жовтня пройшла ІІ Всеукраїнська стратегічна нарада «РОЗВИТОК МЕДІАОСВІТИ: ВЗАЄМОНАВЧАННЯ, ОБГОВОРЕННЯ, ПЕРСПЕКТИВИ».

Цей захід включено до переліку заходів UNESKO з відзначення Всесвітнього тижня медіа-інформаційної грамотності «Global MIL Week 2020».

Організатори: Лабораторія психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.

У заході взяли участь регіональні координатори всеукраїнського медіаосвітнього експерименту “Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику” та більше 120 представників закладів-учасників експерименту, відповідальних за медіаосвіту, з різних регіонів України.

У першій частині заходу науковий керівник експерименту, доктор психологічних наук, заступник директора з наукової роботи ІСПП НАПН України, член-кореспондент НАПН України Любов Найдьонова представила стратегічні напрями і плани коригуючого етапу експерименту.

 

 

Контекст розвитку медіаосвіти в 2020-2021 році задають такі нормативні документи: Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі  і Державний стандарт базової середньої освіти.

Представлено результати аналізу потреб медіаосвітнянської спільноти, проведений на основі звітів за попередній етап всеукраїнського експерименту.

Визначено головні завдання: подальша інтеграція медіаосвіти в типові навчальні програми базової середньої школи; активізація інтеграції медіаграмотності в здоров’язбережувальну освітню галузь та математично-інформатичну освіту.

Останні два роки всеукраїнського експерименту потрібно спрямувати на розбудову регіональних осередків медіаосвітньої спільноти, як механізму громадянського суспільства, що забезпечить гнучке реагування медіаосвіти на ситуацію в освіті і країні загалом після завершення дослідно-експериментальної роботи.

  • Завдання експерименту – підтвердити доказову ефективність медіаосвіти в умовах пандемії, інформаційно-психологічних операцій гібридної війни, наявних і зростаючих інтернет-ризиків. Для цього лабораторія пропонує долучитися до масштабного діагностично-розвивального проєкту «Медіакультура в часи пандемії».

Другу частину було присвячено обміну досвідом та взаємонавчанню

  • Максим Запорожченко, координатор експерименту у Миколаївській області, поділився досвідом ведення експерименту в умовах пандемії та дистанційної освіти.
  • Лариса Петрова, координатор експерименту у Сумській області представила узагальнений досвід інтеграції медіаосвіти в освітній процес закладів освіти Сумської області;
  • Ліна Анищенко, координатор експерименту у Чернігівські області провела заняття для педагогів щодо захисту підлітків в інформаційному середовищі від передчасної сексуалізації, познайомила учасників наради з кейс-стаді з кібербулінгу.

У третій частині представлено медіаосвітні інновації та ресурси.

Анастасія Дьякова, радник з питань безпечного Інтернету для кожної дитини при віце-прем’єр-міністрі – міністрі цифрової трансформації України представила наявні в державі ресурси із захисту прав дитини в інформаційному просторі, зокрема проєкт Стопсекстінг і відповідні розробки уроків для дітей різного віку.

Олена Тараненко, менеджерка з підвищення потенціалу, медіа-експертка представник Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX (International Research &Exchanges Board) розповіла про ресурси проєктів IREX для освітян;

Олена Вознесенська, старший науковий співробітник лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти ІСПП НАПН України, Президент Всеукраїнської громадської організації «Арт-терапевтична асоціація» розповіла про інноваційні арттерапевтичні засоби в медіаосвіті;

Ірина Сидоренко, представник Docudays UA, менеджерка з комунікацій правозахисного департаменту представила Інноваційні інструменти з протидії кібербулінгу

На початку четвертої частини з вітальним словом виступив науковий консультант медіаосвітнього експерименту Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, директор Миколаївського ОІППО, заслужений учитель України.

Четверта частина була присвячена  презентації навчально-діагностичних  медіаосвітніх інновацій і містила два виступи:

  • Юлія Чаплінська, старший науковий співробітник лабораторії масових комунікацій та медіаосвіти ІСПП НАПН України, кандидат психологічних наук представила Розвивальний онлайн-проєкт для старшокласників «Перегони котиків», спрямований на розвиток політичної культури молоді інтерактивними медіаосвітніми засобами. 
  • Любов Найдьонова представила Діагностично-розвивальний проєкт «Медіакультура в умовах пандемії» та провела перший навчальний інструктаж для організаторів діагностики в закладах освіти (середня та старша школа).

За результатами наради протягом місяця буде підготовлено і затверджено з регіональними координаторами у дистанційному режимі Рекомендації стратегічної наради з розвитку медіаосвіти в Україні в 2021 році.

У цих рекомендаціях буде враховано положення Сеульської декларації «Медіа та інформаційна грамотність для і від кожного: захист проти дезінфодемії», прийнятої Глобальним форумом 29 жовтня 2020 р. (Seoul Declaration on Media and Information Literacy for Everyone and by Everyone: A Defence against Disinfodemic). Проект Декларації і матеріали стратегічної наради можна знайти на групі Facebook Розвиток медіапсихології і медіаосвіти в Україні https://www.facebook.com/groups/MediapsyMediaeduc , де триває до кінця листопада  інноваційна інтернет-конференція з розвитку медіаосвіти.

Усі матеріали стратегічної наради узагальнено в Українському медіаосвітньому електронному бюлетені «МедіаОсвітній Експеримент» – МОЕ 2020/2.

Бюлетень отримують заклади-бази всеукраїнського експерименту з масового упровадження медіаосвіти, індивідуальні підписники, члени Української асоціації медіапсихологів і медіапедагогів.

Завантажити МОЕ2020/2 можна тут

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.